memyselfandthedork

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Linnea Gyllbrandt - 13 januari 2010 10:44

Idag är det onsdag och nu känner jag verkligen att jag har återhämtat mig från lördagens namngivning och så här gick det:


Klockan sex på morgonen satte jag mig upp i sängen helt klarvaken och med tron att jag hade försovit mig, att jag nu hade missat hela grejen och ingen hade brytt sig om att väcka mig. Så var naturligtvis inte fallet och när jag sneglade på klockan samt tog min puls (adrenalinet pumade frenetiskt) insåg jag att jag inte skulle kunna somna om.

Jag fick vänta hela två timmar innan Amanda stod utanför dörren fullt påpälsad i sin eskimåutrustning redo för att sätta upp tipspromenadslappar i skogen.

Det blev till att klä på sig för flertalet minusgrader och sen ge sig ut i mörkret.

Vi gick våran runda och häftade upp lapparna enligt den  lilla fina kartan vi hade gjort i paint.

När lapparna var uppsatta joggade vi iväg upp till mamma och pappa för att fixa bord, duka, blåsa upp ballongen och avlasta mor min (vilket inte lyckades då hon var mer uppe i varv än en duracellkanin).

När vi ansåg oss vara klara sprang vi ner till vår lilla varma lägenhet igen. Där hade folket börjat vakna till liv (Gleb, Jonathans kompis och Katie, Glebs nya zeelands vän). Vi fick börja plocka ihop små påsar med program, kartor och tipspromenadslappar, Jonathan och Amanda jobbade på fint ;)

Undertiden satt jag och gjorde iordning Edgars minnesbok som jag skulle få alla att skriva i sen vid fikat.


Blablabla, vi kokade varm choklad och sen fick vi rusa bort till skogen allihopa!

Det vällde in massor med folk på den lilla grusvägen till skogen på Hedvigsborg. Vi delade ut kartor, pratade, Johanna fotade och allt var allmänt mysigt trots 13 minusgrader.

När alla hade anlänt förutom två ynka personer höll jag och Amanda på att frysa till is. Cecila och Carl syntes inte till någonstans.. Vi väntade....

Och sen gick vi ändå! (som tur var hittade dem oss sen lååångt inne i skogen, inte dåligt!!)


Borta vid "slutstationen" där Gleb, Katie och Jonathan stod hade folk nu samlats och dracka varm choklad samt tuggade muffins. Mysigt! Solen lyste och det var...kallt..

Vilket gjorde att nästa steg blev att gå tillbaka.

Alla gick hem till min mor och far, har nog aldrig sett de stackars huset så proppfyllt med folk!! Alla fick knö sig ner på soffor och stolar runt om i vardagsrummet för att få plats. De dukades fram fika och man fick äntligen lite andrum för att äta!

Dock inte mer än tio minuter då Jag, Amanda, Jonathan och Gleb var tvungna att förbereda vår lilla cermoni.


Namngivningen fick hållas utan Edgar då han blev så jättetrött av att vara uppassad av allt folk. Det blev istället att jag stod och tjatade lite om varför vi inte hade ett traditionellt dop och vilka vi hade valt som faddrar. Amanda och Gleb valde varsin dikt och sen fick dem varsitt "faddehalsband" av oss.

Minnesboken åkte runt bland folket och alla började skriva, en full bok blev det! Frågan är om den blev fylld med så goda råd ^^


Efter ett tag började folk dra sig hemåt, det blev städning och diskning. Kvällen avslutades tidigt i sängen där hemma, utlaget barn med föräldrar sov gott!!


(Obs! alla bilder sitter i tvärt om ordning men det får ni ta!!)

         

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards