memyselfandthedork

Alla inlägg under december 2009

Av Linnea Gyllbrandt - 29 december 2009 23:45

Igår genomfördes de mest helvetiska ikeabesöket som någonsin har ägt rum i detta universum. Vi tänkte att vi skulle ta en liten mysig sväng hela lilla familjen för att beställe hem en soffa som vi hade tittat ut, men tji fick vi!

Efter att ha spenderat en timma på buss till Göteborg och sen hoppa av och på typ tre bussar till var vi framme i ett vidrigt kallt kållered. In på IKEA med bebis, barnvagn och hela köret. Sen vart det till att byta blöjor, äta och kuta runt varuhuset för att hinna med bussen som gick en trekavrt senare. Soffan beställdes, allt annat hämtades och vi rusade mot kassorna, betalade och gick ut. Vandrade iväg till transport (vi det här laget var både mamma och pappa svettiga som få med bebis lika pigg och energisk som vanligt, hade inte läst av en enda stressfeeling) sen sitta i kö. Kom fram till utlämningen, krånglade med frakten, fick reda på att hon på övervåningen hade gjort fel, frakten skulle gå på 1500 kr extra (dog...), bebisen somnade, fick lämna tillbaka soffan då frakten blev för dyr (stolta soffägare i ca 12 minuter), inser att vår ryggsäck med alla saker är borta, frågar om vi kan få tillbaka den, men inte då "vet ni inte att vi stängde för 2 minuter sedan?" SOM OM JAG SKULLE BRY MIG OM DINA ARBETSTIMMAR!! Får tillbaka soffpengar, går ut från nedsläkt IKEA, ställer sig utanför, bölar som en ledsen älgkalv, empatisk liten IKEApersonal kommer ut och visar upp en ryggsäck och undrar om den är vår, tack gode gud!!

Tänk vad blöjor kan göra en lycklig. Bussen har gått, vi ringer taxi, de har ingen bil i området och uppskattar tiden till ca 40 min, bebisen har inga ytterkläder på sig där han ligger och sover i vagnen. Springer som hysteriska till OKQ8, klär på stackars nyvaket frysande barn, ringer kära brodern som kommer och hämtar oss istället för sunktaxi och låter oss sova över hos honom och sambon. TACK GODE GUD FÖR ER GULLSNUTTAR!!

Kvället avslutas med luftmadrassuppblåsande, grey´s anatomi och risgrynsgröt. Slutet gott, allting gott!

PS. Vi beställde en soffa på nätet istället, då blev frakten bara 500 kr, tack till internetuppfinnaren samt IKEA handla hemma!

Godnatt!!

/SÅ TRÖTT

Av Linnea Gyllbrandt - 19 december 2009 22:45

Idag har varit den ultimata städdagen! Vi har röjt igenom nästan hela lägenheten, dock med lite avbrott för badning, kaninmedicinering och liknande. Kaninmedicineringen berodde på en attack av mjällkvalster på Mymlan, lilla stackare. Då är det tur att man har en brorssamboveterinär (underbara Anna, tack, tack, tack!!)

Nu ska denna mysdag avslutas med goda hamburgare. Jonathan står just nu i köket och mixar ihop en perfektion av biffar, gurka, dressing och roast and toast (!?)

Innan jag går kommer här lite bilder från vår mysiga advent:


Das pepparkakshusbak
Eddies tomteoutfit
De misslyckade försöket till polkagrisar
Julgranshuggningen (Jag och Anna har uppenbarligen andats in förmycket survedsrök, vi ser ju...udda ut ^^)

Godnatt metrobloggen!!

/Linnea

Av Linnea Gyllbrandt - 16 december 2009 22:15

Edgars namngivning närmar sig med stormsteg! Den nionde januari brakar det loss och jag måste verkligen ta tag i mig själv och fixa allting..

Det ska bakas miljarder med muffins, skrivas ut program, kopieras upp kartor, låna termosar, köpa muggar etc. etc.

Måste komma ihåg att fråga Jonathan om hans vän Gleb (med nya zeeländska) skulle sova över. I så fall måste det fixas luftmadrass eller annat, viktigt, viktigt!

Det är Gleb och min barndomskamrat Amanda som ska bli faddrar till Edgar, det borde vara som gudföräldrar fast utan gud antar jag. Vi tyckte att det kunde vara fint om Edgar fick bestämma själv om han vill döpas i en kyrka eller inte. Men det jag tror ändå starkt på att det är en bra grej att försöka samla ihop båda hans sidor av släkten för att ses, det är inte så ofta man gör det!

 

 Just nu går Jonathan och försöker sjunga Edgar till sömns. Han fick någon form av tuttstrejk i sängen. Han hade precis somnat, men vaknade till och blev jättesur, blängde ilsket på mig coh bestämde sig för att absolut inte somna om. Så det kan vara...

Dags för mig att kvällsdiska.

/Linnea

Av Linnea Gyllbrandt - 14 december 2009 10:29

Igår var vi och högg våran gran på förmiddagen, det blev en liten mesig sak som är i ungefär samma höjd som en fyraåring (en jävligt lång fyraåring insåg jag nu när jag sneglade åt granhållet). Alldeles lagom är den i alla fall!

På vägen hem blev Edgar jätteledsen av att behöva sitta påbylsad med 18 lager ytterkläder i sin bilstol, stackaren var aldeles otröstlig. Det var en ganska kämpig hemresa =(

Väl hemma bakade vi färdigt våra pepparkakshus, jag gjorde någon minimini variant av bränt torp. Ganska gulligt blev det i alla fall, men det blir nog ännu bättre med aningens mer kristyr på!

Vid julgranspyntningen på kvällen dök ytterligare problem upp, jag hade tappat bort allt glitter och vår ljusslinga. Upprörande!!

Så nu står granen i sitt hörn med enstaka små röda kulor på sig och känner sig naken!!!

Måste genast gallopera iväg till maxi med Edgar och Johanna för att uppdatera detta tomma julgransförråd!!!

/Linnea, Eddiebus och tentagrinchen Jonathan

Av Linnea Gyllbrandt - 12 december 2009 22:13

Jaha, idag brakade de årliga julgodiskoket igång! Katastrofen stod och flåsade bakom våra ryggar mest hela tiden. Två svarta gavlar till pepparkakshuset och polkagrisarna, oj, oj, oj...

Vi har aldrig tidigare försökt oss på de där med polkagrisar, men vi tänkta att i år, i år ät ett pra år! Tydligen inte....

Jag har nu 6 stycken gulröda polkagriskäppar till min gran, dom smakar någon blandning mellan candisocker, bränt, pepparmin och...bränt.....

BLÄH!!

Imorgon ska julgranen huggas i alla fall, där kan väl inget gå fel!

Godnatt, och många extra pussar och kramar till Gustav, Anna och vovvsen som bor uppe hon mamma och pappa i helgen!!

Av Linnea Gyllbrandt - 11 december 2009 12:02

Idag är det full rulle med rallylydnad och annat, ingen tid att skriva. Kastar upp ett par bilder! Tjohoooo!

Av Linnea Gyllbrandt - 10 december 2009 10:11

Insåg igår att min vattentäta julhandel hade smärre brister. Jag har missat två personer utan att ens tänka på det, så otroligt typiskt!

Men, men! Jag, Edgar och Johanna ska ta en sväng ner till stan vid elva och täta dessa små hål i min julplan, samt köpa träningsbyxor vilket kan behövas när jag och Johanna springer på friskis. Såg ut som en tok igår när jag hade mina tightsliknande gympabrallor, bläh!

Nu har jag en timma på mig att packa ner gröt och fylla skötväskan, bädda barnvagnen, klä på mig, klä på Edgar, äta frukost, leta upp en haklapp och traska iväg för att möta Johanna, skynda, skynda!

Helgen ska bli fantastiskt rolig trots att Jonathan skall tentapluga som besatt, men jag och Edgar har egna planer. Vi ska upp till mamma och pappa och baka julgodis med min älskade broder, hans sambo Anna och vovvisarna Myra och Luva. Det som är mest spännande med denna helgs event är definitivt att vi ska prova på att göra polkagrisar, kan det bli mer spännande än så?!

Söndag är det julgranshuggning som står på listan, även då kommer Jonathan att sitta hemma i mörkret lutad över sina böcker. Men jag och Edgar ska ut och gå i våran skog i alla fall, vi måste ju ha en duglig gran!

Nä, oj vad tiden går, måste packa!

/Maffen och jollrarn


Av Linnea Gyllbrandt - 9 december 2009 21:45

Idag följde jag med Johanna och hennes moder till friskis och svettis för första gången sen Edgar föddes. Efter någon timma i gymmet är jag härligt mör och har dessutom hunnit lyssna på de första två kapitlen i Paulo Coelhos nya bok, vinnaren står ensam. Den var faktiskt ovanligt svår att komma in i, hittar inget att klamra fast mitt intresse vid, lite synd faktiskt.

Jag och Johanna gjorde dessutom färdigt Jonathans (eller rättare sagt familjens) julkalender, bestående av tia lotter och små instruktioner om vad som skall göras med eventuella vinstpengar. Den hänger så fint i hallen nu så! Ska lägga upp ett par kassa mobilbilder på den om en stund :)


Nu väntar varmamackor och en kall bitring (den är dock inte till mig)

God kväll!!

/Linnea

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards