memyselfandthedork

Alla inlägg under november 2009

Av Linnea Gyllbrandt - 30 november 2009 21:39

Idag har jag, Edgar och Johanna bakat en mycket gullig tårta till min fina broder som fyllde 24 idag. Tack gode gud blev den mycket uppskattad trots att Edgar var i och kladdade i den ett par gånger!

Måste lägga upp en bild på tårtan här senare, den såg ut som en liten tanthatt :)

Annars har dagen rullat på som alla andra dagar. Edgar har ätit palsternackspuré, vi har diskat, städat lite, bytt ett par blöjor etc.

Imorgon blir det nog långpromenad med min lilla mamma, om vädret nu håller sig som det ska. Orkar inte gå ut och gå i pissregn en dag till! Förhoppningsvis hinner vi sy lite till på Edgars åkpåse, den måste ju blir klar någon gång.

Sen ska vi fixa i ordning saker tills kvällen, lilla mamman ska ju ut på staden!! Nä, fullt så illa är det väl inte... Jonathan ska ha lilleman på kvällen medan jag ska gå på bio med Anna, new moon tror jag det var som stod på listan. Ska bli lite spännande, kommer ju säkert mestadels sitta och tänka på min lillkille där hemma dock! Det blir första gången jag gör något utan bebis, lite kämpigt...

Nu den här kvällen är det väl bara kvar att natta Edgar, diska upp sista disken, titta på lite serie med Jonathan och sen sitta och glo lite medan han pluggar de sista!

Godnatt, godnatt!

/Familjen Duracellkanin

Av Linnea Gyllbrandt - 28 november 2009 16:43

Idag var babysimsinstruktören sjuk, men vi åkte och badade i alla fall. Lilleman älskar ju att plaska runt så det var riktigt mysigt att bara vara där utan några bestämda övningar. Vi höll på i ungefär en halvtimma innan vi tänkte att det var dags att dra sig hemåt, lika bra att gå upp medan Edgar fortfarande är go och glad. Dessutom får vi ju inte glömma att berätta att vi kladdade vi ner hela omklädningsrummet med bajs också! Edgars mor var inte så uppmärksam utan knäppte upp badbyxorna utan att kolla efter, vattenblandat bajs sprutade i halva omklädningsrummet. Mycket mysigt! Edgar var klad hest! Sen fick han bada i ett handfat


Innan babysimmet var jag, Edgar och mormor och morfar på hemgården nere i stan och tog vårt traditionella första adventsfika. Lika mysigt som vanligt med tanterna som springer runt där och pratar och fyller på kaffe.

Även idag har Eddie ätit palsternackspuré, och det gick som vanligt riktigt bra! Han tycker att det är så mysigt att få sitta med oss vi bordet. Imorgon ska vi dessutom testa på gröt, mycket spännande de med!!!

Nu ska jag och Edgar läsa en bok medan pappa studerar som en fanatisk, ha en fin kväll!!

/Linnea och Edgar

Av Linnea Gyllbrandt - 27 november 2009 09:37

Nu börjar julklappsshoppingen för familjen Edgar. Vi vill inte konka runt på en 4:a månaders bebis i stan när det blir som mest folk fram i advent och ännu längre, så det får bli nu!

Idag är helt enkelt planen att gå ner till stan, möta upp Amanda, börja dra igenom listan med julklappar som ska inhandlas, möta upp Jonathan efter sin vaccinering och fortsätta handla julklappar tills vi tippar omkull!!

Nu blir det start till att äta frukost, gröt för min del och lite amning och vatten till Eddie. Innan man vet ordet av är det lunch och lillkillen ska även idag äta palsternackspuré! Jag får väl komma på något fiffigt att svänga ihop till mig själv. Inte alltid så lätt, men det går....

Jag skriver säkert mer ikväll.

Ha en trevlig dag

/Mamma och EddiePeddiPoooh

Av Linnea Gyllbrandt - 26 november 2009 22:24

Jaha, nu var det advetspyntat här så det står härliga till. De hemsydda gardinerna är upphängda, ljusstaken uppsatt, stjärnorna upphängda och allt ser allmänt fint ut.

Edgar är överlycklig över att allt lyser och är så rött och fint. Min lilla gullunge!


Till lunch idag blev det pannkakor och palsternackspuré. Edgar åt upp en hel smakisportion, duktig kille!

Han tycker att det är jättespännande med puréer och vatten, ja egentligen allt som man får på sked. Han sitter och väntar spänt i sin stol så fort jag börjar pyssla med burkar och flaskor.

Nu är Jonathan uppe och går med lillgnutten som efter 1 ½ timmas sömn bestämt sig för att gå upp igen. Vi ska alla tre titta på ett avsnitt av Avatar, eller ja, Jonathan går och bär Edgar med ansiktet från TV:n.

Blä.. Sen är det snart tentavecka för Jonathan igen. Massa hyst och fläng för stackars lilla familjen. Pappa måste plugga stenhårt och mamma + bebis måste hitta på saker helst utanför hemmet. Pappa måste få studera ifred såklart! SEN ÄR DET JUL!!  För att gå händelserna liite i förväg....

Nästa.......Avatar!

Godnatt!

/Mamma, Pappa och vaken bebis

Av Linnea Gyllbrandt - 25 november 2009 00:49

Idag har varit en ganska dryg dag. Jag och Edgar har lekt alla möliga sortes lekar typ 2000 gånger, vi har läst alla våra böcker, vi har städat, vi har kravlat på sängen, vi har tvättat, vi har lagat mat, vi har klippt ut den nya åkpåsen (med  mormors hjälp), vi har druckit te, vi har varit ute och gått, vi har hängt tvätt, vi har hämtat adlibris böcker, vi har handlat. Uff och pust *trött*

Alltså har vi haft en låååååång, men ganska seg dag. Man får väl ge sig en klapp på axeln för att vi har hunnit så långt, men fy vad det har kännts tråkigt. Imorgon blir ytterligare en städdag (julfejandet är i full gång), lite tillkryddad med BVC-besök och julklappsshopping (vill inte gå i butikerna sen när ruschen börjar)

Klockan är numera tio i ett och jag är slapp som en trasa....

Godnatt metrobloggen

/Den ensamt vakna mamman

Av Linnea Gyllbrandt - 23 november 2009 10:26

Igår var jag och Edgar uppe hos mamma och pappa nästan hela dagen (beror på hur man ser hela dagen då Eddie inte vaknade innan klockan 12).

Gustan och Anna var där med, bror min skulle tydligen städa ur sitt rum. Han kom inte så jättelångt dock, han hittade mest metallicavästan och annat som övriga familjen tyckte var gräsliga^^

Myra och Luva var naturligtvis uppe hos mamma och pappa också, Edgar blev lika glad som vanligt över att se "sin" lurvboll. Luva är hans vovve och Edgar är definitivt hennes bebis!

Sen åt vi kålpudding, jag och Jonathan tog en liten promenad, resten av kvällen spenderades i stillhet nere i lägenheten med ett par avsnitt av Avatar och lite Coca Cola.

Idag är det nya saker som gäller. Jag och Johanna ska ner till stan och köpa en hel rad med saker

  • Tvättlappar
  • Stift
  • En bok till bokmalen Edgar
  • En och annan julklapp

And so on....

Av Linnea Gyllbrandt - 21 november 2009 17:31

Idag har vi varit på babysim trots vaccinsmärtor. Fick som tur var skjuts av min moder till Rehab badet, så slapp vi ju gå.

Jag väckte dock Edgar när vi kom dit så han blev jättetrött och ledsen efter en stunds badande. Stackars pappa som badade på så bra!

Jag fick sitta på land och tråka med min stackars arm, lyckades åtminstone fota lite under tiden.

Mina små badbusar!

Nu ska Ediie sova en liten stund och sen blir det polisskolan 4 =)

Puss och kram metrobloggen

/Sladdarmen, programeraren och den tillfälliga badkrukan

Av Linnea Gyllbrandt - 20 november 2009 22:25

Jaha då är man indränkt i influensaskydd nu då. Mycket skönt faktiskt!

Nu är det bara Jonathan kvar som ska vaccineras i våran lilla familj, därefter står bror med sambo samt mamma och pappa på tur. Om två veckor stänger vi vårt hem för ovaccinerade. Må låta fånigt, är kanske fånigt, men jag har aldrig haft en 4 månaders bebis förut och jag tänker skydda honom på bästa möjliga sätt.

OBS! Fyramånaders bebis ------>

Det var massor av folk som skulle vaccinera sig idag i alla fall (good for you!) så den lilla "källarbunkern" som var till som väntrum var proppfull. Johanna och jag åkte dit tillsammans som planerat, vi fick till och med låna min älskade moders bil (traktor).

Biverkningarna är underbara med lite feber (en hel del), värk i amrem, lite yrsel och annat mys. Förstår inte vad folk gnäller för, det är ju som en rejäl förkylning, och överlevnadsgraden... Hm, ganska hög...

Nu ligger lilleman och nanar så gott i våran säng, jag gör som resten av den nyvaccinerade delen av svenska folket (gnäller) och Jonathan väntar ivrigt på nästa avsnitt av the mentalist som beräknas landa i vår dator om sisådär 3 minuter!

Godnatt metrobloggen

/Linnea, Jonathan och lille skruttesnuttesovboll

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards