memyselfandthedork

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Linnea Gyllbrandt - 28 februari 2010 21:58

I natt sov Edgar i sin spjälsäng!! Hör och häpna, JAG klarade det!! Du som nu tycker att jag är märklig för att ta åt mig äran för spjälsängsbragden kommer här med en förklaring:

"Anledningen till att Edgar aldrig har sovit i sin spjälsäng under sitt sjumånaders liv är följande:

1. Det är enkelt att amma på nätterna om han ligger precis bredvid.

2. Det är myyysigt att ligga i samma säng!!

3. Jag är en mespropp som tycker synd om honom att han ska behöva ligge så långt ifrån sin mamma och pappa (ca 3 cm från min sida för att vara exakt)"


Men nu tog jag mig samman! Han fick somna i min säng, sen lade jag över honom i spjälsängen efter att han hade somnat. Han vaknade klockan tre för att amma och sen vaknade han vid fem igen och då kunde jag inte hålla mig längre utan lyfte över honom till min säng.


Men summan av kardemumman: Det gick bra och vi båda lever och är inte ens ledsna!!


För att sammanfatta resten av dagen så gick vi upp vid halv åtta, vek en massa tvätt, gick till mormor och morfar, åt mat, fikade, pratade med Anna, Gustav och vovvarna, åt lite till, sov, åkte ner till pappsen igen, diskade, lagade mer mat, åt, badade, borstade tänder, natta Edgar och nu sitter jag här!! =)


Måste gå och stoppa om lilleman igen, hejsvej!!

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards