memyselfandthedork

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Linnea Gyllbrandt - 3 februari 2010 21:45

Idag har vi flyttat spjälsängen från sitt lilla hörn i sovrummet till brevid min sida av sängen. Tanken är väl att Edgas ska åtminstone börja sova lite middagslurar i den sängen nu. Speciellt då han nästintill kryper vill jag vara säker på att han inte försvinner någonstans medan han sover.

Helt estetiskt super blev inte direkt den här flytten, jag kommer inte ens in i min garderob. Men det får vara värt ett försök!


Idag har jag för övrigt varit väldigt trött då jag som sagt lagade barnmat halva natten, men det var så värt det när Edgar kastade i sig en portion pasta och köttfärssås i ett nafs!!


Johanna har varit här ett tag idag med (som vanligt ;) och hjälpt till med både spjälsängsflyttande och tvättande. Vi kollade på ett avsnitt av Grey's och åt lite wok också, så det var inte helt genomtråkigt för stackarn!


Nu ska jag gå och skala en apelsin.


Godnatt

/Mamma

Av Linnea Gyllbrandt - 3 februari 2010 01:53

Klockan är nu två (dvs. miss i nassen) och den senaste timman har jag spenderat i köket tillsamans med grytor och bunkar för att få ihop en kladdig lasagne (inte konstigt att den är kladdig, det är ju puré) och sen en pasta och köttfärssås till min lille prins (om någon undrar varför jag står på nätterna och lagar maten är det för att tiden inte alltid räcker till och det är korta utgångsdatumen på vissa råvaror). Det tog bra mycket längre tid än vad jag trodde när man skulle göra allt från att koka köttfärs till att göra osaltad ostsås. Men bra blev det i alla fall! Upptäckte dock att jag inte hade några barnmatsburkar att lägga det i, suck och pust!!

Men jag får väl ställa det i två stora lunchlådor i kylen tills imorgon antar jag. Då är det ju en ny dag och en ny chans att fixa lite burkar.


Dagen har varit väldigt mysig för övrigt då mamma har varit ledig. Vi har ätit släta bullar, duckit the, pratat och köpt en pulka.

Mamma nämnde av en tillfällighet att man kunde skaffa en babypulka till Edgar vilket jag nappade på direkt. Jag praktiskt taget mosade in oss allihop i bilen för att komma till coop och investera i en. Det fanns bara rosa kvar, men vad gör det! Edgar fick åka pulka hem till pappa medan snön bara vräkte ner!! Tro't eller ej, det var jättemysigt!!


Nu har jag druckit rosenthe och planerar att skutta i säng!


Nattinatt, många trötta kramar

/Linnea

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards