memyselfandthedork

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Linnea Gyllbrandt - 17 november 2009 17:57


Idag har Johanna och pudel varit förbi och fikat, vilket alltid är lika trevligt. Lite sorgligt dock att Edgar har haft en dålig dag och hela tiden framfört sina protester emot det mesta. Enda gången han var glad var när han fick sitta i sin barnstol och dricka vatten på sked.
 Detta även till pudelns stora lycka då det hela tiden rann ner på golvet så att han kunde "städa upp".

 

(Pudeln går även under namnet Zelvin)

Sen promenerade vi ner till stan för att möta min älskade moder. Vi fick som vanligt nu det sista ta sittvagnen då Eddie fullkommligt vägrar liggvagn, men vad ska man göra?

Väl i stan införskaffade vi en ny mössa till lilleman och även ett par vantar, de kan behövas nu när det börjar bli så jäkla kallt. Jag och mor min ska även sy en matchande åkpåse till sittvagnen, då den är lila kände jag att man får nog bryta av lite med en annan färg. Man orka inte höra "ååååh guuud, vilken söt liten flicka" hur länge som helst. Fåg nog skriva Edgar på vagnen också...

Imorgon kommer Amanda och jag ska hjälpa henne att sy om en klänning till något liten sittning eller vad det nu kan vara som hon ska gå på. Förhoppningsvis är Edgar lite mer åt solstrålehållet då när hans älska de (blivande)gudmor kommer och hälsar på!!

Nu är det dags att koka lite nappar, diska och bära barn.

/Lilla familjen duracellkanin



Av Linnea Gyllbrandt - 17 november 2009 10:51


Nu har jag dragit mig över ett halvår för att börja skriva en blogg, men just den här morgonen kändes det som att det var dags att slå slag i saken. Inte för att just den här dagen innehåller något extra speciellt att blogga om inte heller för att det är spektakulärt roligt att knappa på datorn med en 3,5 månaders duracellkanin på armen, utan just just bara för att det kändes dags.

Så allt folk, här är vårt liv!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Linnea och bor i Borås tillsammans med min sambo Jonathan och våran underbara lilla pojk Edgar.
Just nu är jag mammaledig tillsammans med lilleman och lägger all min tid på att baka cupcakes och rulla runt på sängen med bebis.

Jonathan läser

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards